Adlibris

Genomföra en retur till Adlibris

Uppdaterad

Som kund har du alltid 28 dagars returrätt på varor i nyskick. 

För att göra oss uppmärksam på returen behöver du kontakta kundservice via chatt eller mail. 

I din orderbekräftelse kan du enkelt beställa en retursedel. Behöver du guidning i hur du går till väga kan du läsa mer här. 

Vill du istället använda dig av en egenskriven adresslapp och betala portot för paketet så går det lika bra. 

Paketet ska då returneras till:
Adlibris returer, Godsmottagning A
Adlibrisvägen 1
744 51 Morgongåva

Återanvänd emballaget som varan kom i och lägg produkten du vill returnera i dess originalförpackning, om den hade någon. Det är viktigt att du förpackar varan med ett yttre emballage så att originalförpackningen är skyddad. Klistra aldrig returetiketten direkt på originalförpackningen.

Bifoga information om ditt ordernummer eller dina kunduppgifter. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig. Det går bra att skriva en lapp med ditt ordernummer och lägga med i paketet.

Våra returvillkor gäller även Adlibris Letto Frontlight.

Spara alltid kvittot för returen tills dess att du fått bekräftat av oss att returen är mottagen. 

När vi har mottagit din retur kontaktar Klarna dig via mail för en återbetalning. För frågor om betalningen är du välkommen att kontakta Klarna, du hittar kontaktuppgifter samt öppettider till Klarna här.

Vill du bekräfta din ångerrätt kan du göra det med hjälp av Konsumentverkets standardformulär för ångerrätt.